Кищенецька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів
Меню сайту
Категорії розділу
Виховні роботи вчителів [7]
Розробки уроків вчителів 1 -4 класів [3]
Розробки уроків з алгебри та геометрії [0]
Розробки уроків з хімії та біології [4]
Розробки уроків з зарубіжної літератури [0]
Розробки уроків з української мови та літератури [11]
Розробки уроків з фізики та астрономії [2]
Розробки уроків з англійської мови [1]
Розробки уроків з інформатики [1]
Розробки уроків з історії [2]
Розробки уроків з трудового навчання [0]
Розробки уроків з образотворчого мистецтва та художньої культури [4]
Розробки уроків з художньої культури
Розробки уроків з математики [1]
Цифрові ресурси [4]
Цифрові ресурси
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Файли » Науково-методична робота » Розробки уроків з української мови та літератури

Урок української мови.
13.12.2016, 22:03

 

 

Тема. Звертання. Розділові знаки при звертанні.(5 клас)          

Мета: узагальнити і систематизувати знання учнів про звертання, його види, правила написання; формувати вміння визначати звертання в реченнях,розставляти розділові знаки; розвивати творчі вміння розширювати речення шляхом самостійного введення в них слів-звертань, конструювати речення за опорними словами; виховувати любов до рідного краю.

Правопис: кома і знак оклику при звертанні.

Тип уроку: урок формування практичних умінь і навичок. Урок-подорж.

Обладнання: картки для індивідуальної роботи, підручник,бонуси(квіточки).

Слова покличні - прості й величні.

Д. Білоус

Хід уроку

I.Організаційний момент

Учитель

Діти! Сьогодні у нас незвичайний урок.

Зараз  ми зробимо ще один крок

В країну прекрасну, країну чудову,

Що нас так чарує, збагачує мову.

Отже, у нас урок-подорож  просторами квіткового краю. Ми з вами будемо милуватися  краєвидами планети Земля і виконуватимемо різноманітні завдання. А щоб наша подорож була цікавою і результативною, девізом уроку будуть слова:

Працюємо дружно, плідно, сумлінно,

Щоб вивчити тему на відмінно!

II.Словниковий диктант. Записати слова,визначити над ними частини мови. Підкреслити початкові літери в кожному слові.

Зимувати,влітку,екскаватор,рідненький,тринадцять,але,на,нею,Яків.

 

III. Оголошення теми, мети, завдань уроку.

Мотивація навчальної діяльності

Тема це і не нова, та для всіх цікава.

Будуть в нас нові слова,буде і забава.

І в скарбничку вашу власну до цієї теми

Мовних скарбів  ми з вами зберемо!

Тож будьте уважні, діти!

Потрібно слухняно вам сидіти.

У зошит тему уроку запишіть.

У бік свої пустощі відкладіть

   Тема нашого уроку «Звертання. Розділові знаки при звертанні». На уроці ми закріпимо знання про звертання, вживання розділових знаків при звертанні. Складатимемо речення, ускладнені звертаннями. 

  Тож не випадково епіграфом нашого уроку будуть слова Д. Білоуса «Слова покличні - прості й величні».

IV. Актуалізація опорних знань

     Учитель

1.Розпочинаємо нашу подорож. Перша зупинка, на яку ми з вами завітаємо,«Всезнайки». Звертаю вашу увагу, що під час подорожі ви зможете отримати певну кількість бонусів(квіточок) за роботу на уроці. Вони і стануть результатом вашої подорожі. Отже, для щасливого повернення нам потрібно виконати всі заплановані завдання.

 2.Зупинка на поляні «Всезнайки».

2.1. Учитель

Звертання щире, душевне, щедре-

Василю, Павле, Іване, Петре!

І так сердечно, і так ласкаво-

Наталю, Лесю, а чи Любаво!

До зборів, сходинки відкрито й радо-

чи товариство а чи громадо!

А найсвятіше душа приємле-

моя Вкраїно, кохана земле,

ти, сивий Дніпре, і ти, Дунаю,-

миліших серцю звертань не знаю.

2.2. Бесіда

Що називається звертанням?
Де може стояти звертання?
Чим виражається звертання?
Як інтонаційно виділяється звертання?
Які звертання є риторичними? Для чого вони вживаються?
Як виділяються звертання на письмі?
Які є види звертань за будовою? Наведіть приклади.

V. Виконання системи практичних завдань

3. Зупинка на поляні «Умільці»

3.1.Робота з текстом на дошці.

Прочитайте речення, вставте пропущені розділові знаки. Визначте  звертання, зверніть увагу на його місце в кожному реченні. Поясніть розділові знаки. Якою частиною мови виражене звертання?

1.Україно ти для мене диво. (В. Симоненко). 2. Ти стоїш на узбіччі дороги калино. (Є. Гуцало). 3. Чом ти зажурився чоловіче? ( І. Яворський). 4. Над тобою бандуристе небо чисте. 5. Сонце  Я тобі вдячний. (М. Коцюбинський).                                              

3.2. Робота з індивідуальними картками.

Розставте пропущені розділові знаки.

І зберіг я тільки ненечко скарб один, що ти дала, золоте, як зірка, сердечко.

Ясні зорі, тихі води - то земля твоя мій сину.

Мир і любов Україно неси, сяй для планети, як сонце краси.

 

3.3. Робота з підручником. Стор 74-76 правило

Впр.171 читання скоромовки.

3.4. Вибірковий диктант.

Прослухайте речення. Випишіть, розподіляючи у дві колонки, поширені і непоширені звертання.

1.Повій, вітре тихесенький, з-за синього моря та принеси в Україну козацькую волю! (О. Кониський). 2. Мир і любов, Україно, неси, сяй для планети, як сонце краси. (І. Гончар). 3. Вкраїно дорога, я із твоїх долонь зійшла у білий світ. (Л. Забашта). 4. Вечірнє сонце, дякую за день! (Л. Костенко).                                              

4.Зупинка на поляні «Спортивна».

   Раз - підняти руки вгору.

Два - нагнутися додолу

руками торкнутись підлоги.

Не згинайте, діти, ноги,

як торкаєтесь підлоги.

Три-чотири – прямо стати,

будемо знову починати.

Руки в боки.

Нахилились вперед,назад,

направо,наліво,

щоб нічого не боліло.

Раз, два, три, чотири –

Стрибки на місці.

Набираймося сили.

Нахилились, піднялися,

повернулись,

до товариша всміхнулись.

5.Зупинка на поляні «Казкова».

Доповніть речення звертаннями до персонажів українських народних казок.

 … чи ти пила, чи ти їла? Ні … не пила й не їла: бігла через місточок та вхопила кленовий листочок, бігла через гребельку та вхопила води крапельку. … несе мене лиска по каменю - мосту на своєму хвосту. Порятуй мене. … приплинь, приплинь до бережка! Дам я тобі їсти й пити. … візьміть мене на крилята та понесіть до батенька. Мерзни, мерзни …! Ловись … велика та все велика! Не їж мене … я тобі пісеньки заспіваю.

6.Зупинка на поляні «Фантазери».

Творча робота

Складіть і запишіть речення, у яких подані слова та словосполучення виступали б у ролі звертань. Укажіть звертання поширені і непоширені.

   I варіант                                                                                   II варіант

Україна, рідна земля                                                     Вулиця моя, друг

  Учитель.Як не гарно в чужій стороні, які б незабутні враження ми не отримали, подорожуючи, нам завжди хочеться повернутися додому. Про це говорять і речення, які ви щойно склали.

Ми чудово впоралися із усіма завданнями. Тримаємо курс додому, де на нас з нетерпінням чекають рідні.

VI. Підсумок уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон».

Учитель

Поділіться враженнями від подорожі.

1.Чи сподобалась вона вам?

2.Що ви запам’ятали?

3.Які знання отримали?

VIІ. Оцінювання знань учнів

Обмін бонусів на бали.

VIІI. Домашнє завдання. Вивч прав с. 74-76. Викон впр 172 для учнів  достатнього рівня. Впр 170 для учнів середнього рівня.

Категорія: Розробки уроків з української мови та літератури | Додав: oleksandr4189
Переглядів: 496 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
  • Відділ освіти МАньківської райдержадміністрації
  • Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників
  • Черкаський обласний центр туризму краєзнавства та екскурсій
  • Міністерство освіти і науки України