Кищенецька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів
Меню сайту
Категорії розділу
Виховні роботи вчителів [7]
Розробки уроків вчителів 1 -4 класів [3]
Розробки уроків з алгебри та геометрії [0]
Розробки уроків з хімії та біології [4]
Розробки уроків з зарубіжної літератури [0]
Розробки уроків з української мови та літератури [11]
Розробки уроків з фізики та астрономії [2]
Розробки уроків з англійської мови [1]
Розробки уроків з інформатики [1]
Розробки уроків з історії [2]
Розробки уроків з трудового навчання [0]
Розробки уроків з образотворчого мистецтва та художньої культури [4]
Розробки уроків з художньої культури
Розробки уроків з математики [1]
Цифрові ресурси [4]
Цифрові ресурси
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Файли » Науково-методична робота » Виховні роботи вчителів

Вибираємо майбутню професію
13.04.2016, 09:21

 

 

Вибираємо майбутню професію

Виховна година у 9 класі

06.02.2014

Висоцька Л.Ю.

 

 

Мета:ознайомити вихованців із різноманітним світом професій, звернути увагу підлітків на таке важливе проблемне питання, як вибір професії, активізувати процес самопізнання, свідомого професійного вибору старшокласників, розвиток навичок самоаналізу, планування, розширення уявлення про світ професій та їх особливості,  допомогти обрати справу до душі, відповідно до своїх можливостей.

Обладнання: профорієнтаційна література, таблиці «Актуальність професій на регіональному ринку пра­ці», «Класифікація професій за предметом праці», анкета «Твої про­фесійні нахили».

Епіграфи:

«Витри піт солоний із чола

І трудись, забувши про утому,

Бо людина ціниться по тому,

Чи вона зробила, що могла,

Скільки сил у неї вистачало,

Щоб на світі більше щастя стало». (Микола Луків.)

 «Той, хто любить працю, не відчуває потреби у розвагах». (Ж. Ла-Брюйєр)

 

«Якщо Ви по-справжньому вірите в те, що робите, не дозволяйте ніяким обставинам стримувати Вас. Кращі в світі досягнення стали можливими не «ЗАВДЯКИ», а «ВСУПЕРЕЧ». Головне – робити свою справу».
                                                                                                     Дейл Карнегі                                         

«Якщо хочеш досягнути успіху, навчися переносити і невдачу»
                                                                                                   Макс Гитомер

 «Успіх до мене прийшов тому, що я вічний «студент».

                                                                                       Джеффрі Гітомер

 

          Хід виховного заходу

(На фоні музики – роздуми учениці)

 У ч е н и ц я. Хто я? Навіщо я прийшла в цей світ? Куди іде моє життя? Здавалося: це прості запитання, але дати відповіді все важче. Як же дізнатися, ким ми станемо, якими ми станемо?


1 Бесіда

Класний керівник.

    Життя постійно ставить нас перед вибором. У дитинстві з багатьох іграшок вибираємо найулюбленішу, в школі віддаємо перевагу найцікавішим, на наш погляд, предметам… Обираємо товаришів, друзів, коханих. І в основі вибору кожного з нас свої критерії, своє уявлення про добро і зло, честь і безчестя, правду і кривду.   

      У кожної людини є свобода вибору.  Одним із найважливіших кроків у житті є вибір професії. Адже всім хочеться не лише заробляти гроші, але й реалізувати свій потенціал та отримувати справжнє задоволення від своєї діяльності.

Слід розрізняти близькі за значенням і вживанням слова «професія» і «спеціальність». Професія – рід занять, означена форма трудової діяльності. Спеціальність – окрема галузь науки, техніки, виробництва, в якій людина працює. Люди однієї професії можуть мати різні спеціальності. Наприклад, вона лікар за професією, хірург за спеціальністю, він за професією будівельник, а за спеціальністю може бути бетонником, арматурником, зварювальником, кранівником тощо.

Вже через кілька місяців дехто з вас обиратиме собі професію і почне оволо­дівати нею.

У Загальній декларації прав людини підкреслюється, що кожна людина має право на вільний вибір професії.

Права людини, визначені Декларацією, покладені в основу Кон­ституції України. Так, стаття 43 Конституції України проголошує право кожного на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку добровільно погоджу­ється.

«Як же із тисяч професій обрати ту, яка приносила б найбільшу користь людям, країні, давала б змогу відчути себе потрібним, повно­цінним і задоволеним своєю працею? Як уникнути помилок і розча­рувань у майбутньому, обравши певну професію?» — такі запитання виникли у вас, коли я попередньо провела опитування, готуючись до нашої години спілкування. Сьогодні ми спробуємо разом дати на них відповідь

   1-й учень. Професія — це певний вид праці. У кожній професії є свої різновиди праці, які називають спеціальностями. Наприклад, немає професії «учитель всього», а є учитель початкових класів, математи­ки, фізики тощо, а інженер може бути інженером-електриком, про­грамістом, механіком.

2-й учень. Поки ти їв, і спав, і ріс

Поки малий ще ти на зріст,

Мабуть, вже тисячі людей

Подбали про життя твоє.

Аби ти добре ріс,

Аби ти добре їв,

Щоб ти спокійно спав

І в різні ігри грав.

Ти став здоровий, молодець,

Сміливим і умілим,

А чим порадуєш людей,

Яким хорошим ділом?

II Робота з таблицею

Учитель:

    Світ професій дуже великий: їх налічується близько шести тисяч. Існує кілька класифікацій: за знаряддями праці (ручні, механізовані, автоматизовані, комп'ютеризовані, функціональ­ні), за метою праці (перетворюючі,  винахідницькі), за галузевою ознакою (промислові, будівельні, транспортні, зв'язку тощо), за умовами праці (робота вдома, на повітрі, в не­звичайних умовах).

Найпоширенішою є класифікація за пред­метом праці.

Класифікація професій за предметом праці

 

Групи професій

Людина — природа

Людина — техніка

Людина — людина

Людина — знакова сис­тема

Людина — художній образ

Основні предмети праці

живі ор­ганізми, корисні копа­лини, атмосфе­ра, вода, земля

технічні системи, машини,

агрега­ти, види

енергії

окремі люди, групи, ко­лективи

умовні знаки, цифри, шифри, коди, формули, схеми, ноти

художні об­рази, твори мистецтва та літера­тури

Якості, харак­терні для представ­ників професій групи

 

 

 

 

 

 

                                                      

Можливо, не буде перебільшенням сказати, що:
 - Ніхто в світі не знає всі свої здібності.
 - Не всі уміють застосувати навіть ті здібності, які мають і про які знають.

Для прийняття  зваженого рішення слід зробити кілька кроків, а потім важливо визначити:

  • у якому навчальному закладі ти зможеш  отримати необхідну освіту;
  • як розвивати в собі професійно важливі якості;
  • як можна отримати практичний досвід роботи з даної спеціальності;
  • як підвищити свою конкурентноздатність на ринку праці


ІІІ Виступи учнів

 1-й учень.

Учитель діткам — батько й мати

 У серці теплі почуття,

Готовий їм завжди віддати

Свойого часточку життя.

В очах дитячих іскри грають,

Співучий прозвучав дзвінок,

Їх вчитель в класі зустрічає

І починає свій урок.

 Живе учителеве слово

У тиші човном попливло.

І ожили ліси й діброви

І оновилося село.

Бо слово вчителя, як мрія

 Любов у ньому і краса.

 Воно добро у серці сіє,

Воно ж бо чисте, як роса.

Учителем можливо стати,

Учителем — дітей учить,

Складних наук їх научати

Й науки головної—жить.

(Учень дістає зі своєї скриньки перелік професій освітньої галузі, роздає для ознайомлення і розповідає про свій вибір).

 

 

2-й учень.

Професій безліч є цікавих,

Але свою вгадати як —

Щоб добре діло й добра слава?

І я собі міркую так:

Потрібно лікувать хвороби,

Водить у космос кораблі,

Та я із роду хліборобів,

І родовід мій — від землі.

Степ перейти — життя прожити,

То не такі прості слова,

Життя утворене від жита,

Бо хліб —усьому голова.                                                            

Раніш од сонечка вставати,

Погладить колос на ходу!

 Ні, я, мабуть, не в космонавти, —

 У хлібороби я піду.

(Учень зі своєї скриньки роздає перелік сільськогосподарських професій).

    

 Професію не слід обирати за компанію. Такий вибір тільки викадково буває вдалим.

  Вибираючи професію, слід враховувати характер особи, стан її здоров'я, ознайомитися з гороскопом. Адже характер людини залежить від дати її народження. Гороскоп нам вказує не тільки на ті професії, які можна обирати, а застерігає від тих, яких обирати не варто, бо це може призвести до погіршення здоров 'я.

(1-й учень роздає зі своєї скриньки матеріали «Гороскоп і вибір професії», з якими учні знайомляться за столами. 2-й учень роздає перелік професій, які дають можливість займатися індивідуальною трудовою діяльністю. 3-й — список професій, які користуються сталим попитом у регіоні).

3-й учень.

Зростають будинки і храми

За допомогою кранів крилатих.

І все це створено руками

Будівельників завзятих.

(Учень дістає зі своєї скриньки перелік професій будівничих спеціальностей. Розповідає ким він хоче стати в майбутньому).

4-й учень.

Вони призвані клятву давати

 В будні і свята,

 На варті здоров 'я стояти,

 Люди в білих халатах.

Життя і здоров'я наше в їхніх руках. (Роздає список професій медичного спрямування).

(Учень роздає перелік професій машинобудування і металургії. Інші учні роздають списки професій зв'язку та транспорту, перелік професій захисників прав людини, та професій харчової і легкої промисловостей).

(Учениця роздає перелік професій галузі культури. ).

Учитель. Як ми бачимо, деякі учні вже визначилися з тим, ким хочуть стати у дорослому житті й уже зараз реалізовують свої мрії. (Учень роздає список нових професій).

IV Анкетування (визначення нахилів учнів до типу професій)

Учитель На жаль, визначаючи свій життєвий шлях, дуже часто керуються не реальними можливостями, розумовими здібностями, особистими інтересами чи станом здоров'я, а обирають майбутню професію «за компанію», за настановою батьків чи наслідуючи когось. Подібно вчинили й ви, коли самостійно розподілялися на групи. Що ж, давайте перевіримо, чи ви не помилилися у своєму виборі? З допомогою анкети визначимо ваші нахили до певного типу професій.

Припустімо, що після відповідного навчання ви зможете вико­нувати будь-яку з перелічених нижче робіт. Але якби вам довелось обирати з двох можливостей, то якому виду діяльності ви надали б перевагу? Нижче запропоновано 20 пар тверджень, позначених індек­сами «а» і «б», що стисло розкривають різні види діяльності. Уважно вивчивши обидва твердження, знаком «+» позначте привабливіший для вас варіант.

      Анкета «Твої професійні нахили»

1а. Доглядати за тваринами.

1б. Обслуговувати машини.

2а. Допомагати хворим, лікувати їх.

2б. Складати таблиці, схеми, програми.

За. Брати участь в оформленні книжок чи плакатів.

3б. Стежити за станом і розвитком рослин.

4а. Обробляти матеріал (деревину, тканину, метал, пластмасу тощо).

4б. Доводити товари до споживача (рекламувати).

5а. Обговорювати науково-популярні книжки.

5б. Обговорювати художні книжки (статті, п'єси, концерти).

6а.Утримувати тварин.

6б.Тренувати товаришів у виконанні яких-небудь дій.

7а. Копіювати малюнки, зображення.

7б. Управляти підйомним краном, трактором.

8а. Повідомляти людям які-небудь відомості.

8б. Художньо оформлювати виставки.

9а. Ремонтувати речі (одяг, техніку).

9б. Шукати та виправляти помилки в текстах.

10а. Лікувати тварин.

10б. Виконувати обчислення, розрахунки.

11а. Виводити нові сорти рослин.

11б. Конструювати, проектувати нові види виробів.

12а. Розв'язувати суперечки, запобігати сваркам, переконувати чи карати.

12б. Розбиратися в кресленнях, схемах.

13а. Брати участь у роботі гуртків художньої самодіяльності.

13б. Спостерігати, вивчати життя мікробів.

14а. Налагоджувати медичні прилади, апарати.

14б. Надавати людям медичну допомогу при пораненнях, травмах.

15а. Складати точні описи явищ, подій.

15б. Художньо описувати, відображати події.

16а. Виконувати лабораторні аналізи в лікарні.

16б. Приймати, оглядати хворих.

17а. Фарбувати або розписувати стіни чи приміщення.

17б. Монтувати будинки або складати машини, прилади.

18а. Організовувати культпоходи, екскурсії.

18б. Грати на сцені, брати участь у концертах.

19а. Виготовляти за кресленнями деталі чи вироби, споруджувати будинки.

19б. Креслити, копіювати креслення, карти.

20а. Вести боротьбу з хворобами рослин.

20б. Працювати за комп'ютером.

Аркуш відповідей

Л

Т

П

З

X

46

10а

10б

12а

11б

11а

12б

13а

14Б

14а

13б

15а

15б

16б

17б

16а

19б

17а

18а

19а

20а

20

18б

 

Заповнивши «Аркуш відповідей», підрахуйте кількість знаків «+» у кожному вертикальному ряду. Сума їх буде показником ступеня ви­раження вашого усвідомленого нахилу до одного з типів професій. рофесії, які ми обираємо. Ким бути чи яким бути?

 

 V Знайомство «Скарбничка талантів».

 Поділіть аркуш паперу на дві частини. У першій намалюйте символічне коло ваших інтересів – те , що ви робите із задоволенням. У другій – ваші здібності – те, що вам краще вдається, до чого, як ви вважаєте, є хист.

 Робота в колі: виступи учасників.

 Для того щоб уникнути помилок під час вибору майбутньої професії, слід глибоко дослідити свої нахили, здібності. Ще відомий давньогрецький філософ сказав: «Пізнай себе і виконуй свою справу».

 

 

 

VI. Вправа «Мої життєві цілі»

 • Запишіть все, що прагнете мати в житті, ким бажаєте стати, що робити. Записуйте все, що спадає на думку, Нехай у вашому списку буде 10-15 бажань. Допишіть у нього все те, що вже маєте і хотіли б, щоб це залишилося у вас.

 • Перечитайте, викресліть те, що вважаєте зайвим.

 • Поділіть всі бажання на три категорії: 1) дуже важливі; 2)важливі; 3) бажані.

 • Оцініть можливості обраної вами професії з позиції реалізації ваших життєвих цілей, насамперед першої категорії, потім другої, третьої. Професія, що приваблює вас, повинна вкладатися в схему бажаного вами стилю життя, допомагати в досягненні мети.

 • Обмін враженнями.

 

 VII. Експеримент «Влучити в «десятку»

 Учні намагаються паперовою кулею влучити в «десятку».

 Обговорення:

 Чи було застереження, що кидати кулю можна тільки з одного

 місця? Не рухаючись? Не підходячи ближче? Чи пропонувалося зробити тільки одну спробу?

 Часто ми ставимо собі неіснуючі обмеження, після перших невдач швидко залишаємо спроби досягнути бажаного, а потім звинувачуємо в своїх проблемах оточуючих.

 Отже, недостатньо мріяти, варто конкретизувати свої цілі і шукати шляхи їх досягнення.

 

 IX. Вправа «Плановий відділ»

 Поділ на команди за типом навчальних закладів: профтехучилища, коледжі, університети, інститути.

 Робота в команді

 Про що б ми не мріяли, для досягнення цього, по-перше, важливо чітко сформулювати мету, по-друге, продумати кроки її досягнення, враховуючи реальні та потенційні можливості, оцінюючи перепони на шляху до реалізації задуманого. Зараз кожна з команд спробує скласти план дій свого однолітка, який мріє в майбутньому стати: 1) модельєром; 2) автомеханіком; 3) лікарем; 4) бухгалтером.

 Виступи груп. Обговорення. Обмін враженнями.

 

 X. Вправа «Оголошення»

 Подумайте, що ви вже зараз умієте робити, щоб заробити гроші, допомогти батькам, отримати власні кишенькові гроші. Складіть оголошення «Шукаю роботу». Напишіть так, щоб зацікавити потенційних роботодавців. Зачитайте, подумайте, які з оголошень найбільш реальні

 

XI. Актуальність професій на регіональному ринку праці

Професії, які відсутні на ринку праці регіону

Професії, які присутні на підприємст-

вах регіону, але в незначних кількостях

Професії, за якими є можливість працевлаш-туватись у регіоні

Актуальні професії на ринку праці регіону

Консьєрж

Архівіст

Маркетолог

Столяр

Матрос

Архітектор

Менеджер

Бармен

Портьє

Економіст

Контролер

Бухгалтер

Політолог

Диспетчер

Інженер

Вантажник

Склодув

Інспектор

Монтажник

Машиніст

Брокер

Каменотес

Пічник

Верстатник де­ревообробних верстатів

Вишкомонтажник

Зоотехнік

Експедитор

Логістик

Лікар

Кравець

Маляр

Комівояжер

Механік

Фрезеруваль­ник

Касир

Гірник

Листоноша

Пекар

Електро­газозварник

Водій трамвая

Художник

Тесляр

Охоронник

Маклер

Коваль ручного кування

Перукар

Слюсар

Мерчендайзер

Покрівельник

Кухар

Продавець

Пілот

Юрискон-

сульт

Секретар керівника

Токар

Балетмейстер

Агент страхо­вий

Швачка

Офіціант

Штурман

Охоронець

Фармацевт

Штукатур

Селекціонер

Психолог

Водій

Муляр

Мікробіолог

Фотограф

Шліфувальник

Тракторист

Музикозна-

вець

Журналіст

Електромонтер

Програміст

Водолаз

Агроном

Оператор котельні

Аудитор

         

XII.Підсумок

  Учитель.  Обираючи професію, треба пам’ятати, що здійснити відповідальний крок вибору треба свідомо, враховуючи свої нахили та здібності, особистості та громадські інтереси.

 

  1 - й учень.  Погляд на професію як постійну, на все життя справу - хибний, бо не враховує, що людина має різносторонні здібності, які дають можливість накопичувати спеціальні знання та навички у різних сферах діяльності, кращим інженером буде той, хто пройшов школу майстерності робітника.

 

  2 - й учень.  Розподіл професій на погані й хороші,  цікаві, легкі й важкі - помилковий. Значення професії у житті людини залежить не від характеру роботи, а як до неї ставиться сама людина.

 

  3 - й учень.  Професію не слід обирати за компанію. Такий вибір тільки випадково буває вдалим.

 

  1.   - й учень.   Інколи за зовнішньою привабливістю професії приховані її труднощі. Так, професію геолога інколи цінують за можливість мандрувати і споглядати світ. Але ж…

 

  1.   - й учень.   Світ професій значно ширший. понад 40000, ніж коло навчальних предметів, тому ототожнення улюбленого предмету з професією не є надійним орієнтиром у виборі професії.

 

  1.   - й учень.   Вибираючи професію, слід враховувати характер особи, стан її здоров’я, ознайомитися з гороскопом.  Адже характер людини залежить від дати народження. Гороскоп нам вказує не тільки на ті професії, які можна обирати, а застерігає від тих,  яких обирати не варто, бо це може призвести до погіршення здоров’я.

 

 

Учитель. Народна мудрість каже: щасливий той, хто радісно йде на роботу і з радістю повертається додому. Але, щоб радісно було йти на роботу, треба одержувати від неї задоволення, а це залежить від вдало обраної професії. Вибір професії — це справа не одного дня. Сьогодні ми зробили початок, а вдалий вибір залежить від вас. Звичайно, всі галузі й професії ми сьогодні не згадали. Як же уникнути помилок і розчарувань у виборі професії? Пам'ятайте золоту формулу вибору професії: «Хочу — можу — маю — треба». Зважуючи на те, що почули, я впевнений, що виберете собі професію до душі й не станете блудним сином, Бо лише трудом дорослішають душі, й лише трудом на світі сущі ми.

 

Вибір професії за допомогою знака Зодіаку

 

   Астрологи ж вважають, що вид діяльності можна вибрати за знаком Зодіаку, і цей вибір буде правильним. Але вибирати професію треба за другим знаком Зодіаку після вашого, оскільки двійка - число багатства. Наприклад, якщо ви - Овен, то для стабільності фінансового благополуччя в професії необхідно вибирати заняття Тільця, а Тільцю - Близнят тощо.

   Овнам краще не лінуватися і працювати як Тільці. Буде добре зайнятися сільським господарством, рукоділлям. Стабільний дохід принесуть, наприклад, вирощування розсади на продаж, плетіння кошиків, шиття, вишивання на замовлення.

   Тільцям необхідно бути легкими, активними та комунікабельними, як Близнята, тоді у них буде багате життя. Добре навчитися займатися кількома справами водночас, не прив'язуватись до одних видів діяльності, знаходити спільну мову з людьми. Успішною діяльністю може виявитися, наприклад, торгівля.

   Близнята відчують фінансову стабільність, якщо їхня діяльність буде пов'язана з їхньою сім'єю, оскільки Раки - хранителі домашнього вогнища і теплих сімейних стосунків. Їм відмінно підійде робота вдома або там, де вони зможуть працювати разом із близькими родичами, а також у сферах, які безпосередньо пов'язані з покращенням житлових умов, гармонізацією атмосфери. Близнята можуть стати хорошими дитячими та сімейними психологами, вихователями.

   Ракам підійде творча діяльність, адже Лев - творчий знак. Фінансове благополуччя Ракові буде забезпечене, якщо йому подобатиметься його робота, якщо він зможе експериментувати, підходити до поставлених завдань творчо. Навіть якщо Рак візьметься за роботу, прибуткову для інших, але він її не любитиме, таке заняття забере багато часу та принесе мало прибутку.

   Лев, благополуччям якого управляє Діва, зможе реалізувати себе й одержати стабільний дохід, якщо вибере таку діяльність, результати якої можна побачити наяву. Леву необхідна робота, пов'язана зі сферою обслуговування населення, наприклад, у благодійних, пенсійних або медичних організаціях.

   Дівам принесе стабільність діяльність, побудована на партнерстві, оскільки другий знак за ними - знак справедливості, дипломатії та рівноваги. Дівам ідеально підійде роль партнера або керівника, незалежно від виду діяльності. Головне для цього знака - підтримувати хороші стосунки з партнерами, прагнути до гармонії та рівноваги в діяльності.

   Фінансовою стабільністю Терезів управляє знак Скорпіон, який відомий своєю загадковістю, тому Терезам необхідно запастися знаннями та зайнятися езотерикою, астрологією, спробувати себе в магії, зайнятися цілительством або знайти роботу в державній установі.

   Фінансова стабільність Скорпіона залежить від освіти, оскільки Стрілець, із яким він зв'язаний, - знак філософа, мандрівника, мрійника. Що кращу освіту здобуде Скорпіон, то кращим буде його життя. Скорпіону не рекомендується займатися фізичною працею - це не принесе стабільного прибутку. Сприятливо зайнятися викладацькою, письменницькою діяльністю, а також можна братися за роботу, пов'язану з подорожами до інших міст або країн.

   Стрілець перебуває під впливом Козерога - знака начальника, тому для фінансової стабільності необхідно шукати діяльність в управлінських, законодавчих і контролюючих структурах. Якщо Стрілець стане дрібним начальником або навіть піде працювати контролером у транспорті, йому буде забезпечений стабільний дохід.

   Козеріг пов'язаний із Водолієм, який відомий своїм новаторством, винахідливістю, любов'ю до точності й упорядкованості. Козеріг відчує стабільність, займаючись чимось оригінальним або виконуючи роботу, що потребує надзвичайної точності. Людям цього знака Зодіаку можна займатися, наприклад, розведенням і вирощуванням екзотичних рослин або тварин, моделюванням одягу та взуття, проведенням найскладніших розрахунків для запуску ракети в Космос.

   Водолію підійде діяльність, пов'язана з духовним світом, що потребує високої моральності. Вдалою буде, наприклад, робота викладача, продавця релігійної літератури. Йому важливо вибирати ті види діяльності, в яких він зможе проявити духовність, тоді фінансова стабільність буде забезпечена.

   Риби відчують фінансову стабільність, якщо їхня діяльність буде пов'язана з усім, що притаманне Овнам - вогнем, швидкістю та войовничістю. Рибам підійде робота з ремонту та продажу автомобілів, у металургійній промисловості, також люди цього знака зможуть стати військовими, прекрасними тренерами.

 

 

Категорія: Виховні роботи вчителів | Додав: zhuravel41if
Переглядів: 1087 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту
  • Відділ освіти МАньківської райдержадміністрації
  • Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників
  • Черкаський обласний центр туризму краєзнавства та екскурсій
  • Міністерство освіти і науки України